From Mieke with Love...

Trends voor de horeca op een rijtje

In de horeca is het maar hard werken. Continu al je klanten tevreden houden, het bedrijf financieel gezond houden en nog voor jezelf zorgen ook. Jij hebt het er maar zwaar mee, dat weten we. Gelukkig zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen en zijn wij daar ook onderdeel van. We vertellen je namelijk graag wat de trends in de horeca zijn zodat jij hier gemakkelijk op in kunt spelen. Je ziet zo misschien wel je winst de lucht in stijgen, of je ziet je klanten vrolijker de zaak verlaten. Hoe dan ook; het levert positieve voordelen op. Daarnaast hoef jij de trends niet zelf in de gaten te houden, dat hebben wij voor je gedaan. Het resultaat? Een toegankelijk overzicht met waar jij je voordeel mee kunt doen. Alsjeblieft!

Groen moet je doen

Groen moet je doen is een welbekende uitspraak die je vast wel meerdere keren voorbij hebt horen vliegen en dat is niet geheel zonder reden. Groen is namelijk hartstikke populair en vooral onder horecaklanten zien we die trend sterk toenemen. Ze hechten meer waarde aan natuurvriendelijke opties zoals papieren rietjes, zuinige apparatuur zoals een horeca koelkast met glazen deur die minder energie slurpt  en voedsel dat op een duurzame wijze is geproduceerd. Hier kun je vooral makkelijk op inspelen door dingen te veranderen in je inkoopproces. Dat is goed en makkelijk te doen, zoek hier simpelweg even op op het internet. 

Vermaak

Vermaak is ook heel belangrijk, ook in de horeca. Dit komt omdat men tegenwoordig op alle mogelijke plekken dopamine krijgt en zoekt. Even verveeld? Kijk dan op de telefoon. Daarom is het zo dat men tegenwoordig, naast het louter eten en met de tafelgenoot te converseren, meer zoekt. Er moet vermaak komen. Dit begint een beetje op Amerika te lijken. Kijk bijvoorbeeld eens naar andere manieren van vermaak die je kunt toevoegen aan je zaak. Een dine & movie periode in de week bijvoorbeeld. Of kijk eens naar live muziek die verzorgt wordt door een lokaal, opkomend bandje of aanstormende talenten. Lekker goedkoop, maatschappelijk verantwoord en het trekt klanten! Zo kun je nog vele andere mogelijkheden bedenken die wellicht de toename van je klanten kunnen stimuleren, je kunt hier eens op Googlen of gaan brainstormen met je personeel. Nieuwe inzichten opdoen is altijd handig, dat blijkt maar weer. 

Related Stories

Discover

Aex, amx en ascx: beleggen in nederlandse beursindices

De Amsterdam Exchange Index, beter bekend als de AEX, is dé toonaangevende beursindex van...

Bescherm en verfraai buitenhout met sikkens rubbol az

Buitenhout krijgt heel wat te verduren door weersinvloeden zoals regen, zon en wind. Om...

Betaalbare houtsoorten: bespaar geld en verhoog je projectkwaliteit

Het kiezen van de juiste houtsoort kan een groot verschil maken in je portemonnee....

Begin met de Basis: Kleur en Stijl Bepalen

Het kiezen van de juiste kleur en stijl voor je meubels is een cruciale...

Hoe kies je een exclusief vloerkleed?

Een vloerkleed van hoge kwaliteit ziet er luxe uit. Sommige interieurontwerpers adviseren zelfs om...

Waarom het slim is om je linkbuilding en SEO...

Ben je verantwoordelijk voor een website en wil je graag meer verkeer en betere...

Popular Categories

Comments