In de horeca is het maar hard werken. Continu al je klanten tevreden houden, het bedrijf financieel gezond houden en nog voor jezelf zorgen ook. Jij hebt het er maar zwaar mee, dat weten we. Gelukkig zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen en zijn wij daar ook onderdeel van. We vertellen je namelijk graag wat de trends in de horeca zijn zodat jij hier gemakkelijk op in kunt spelen. Je ziet zo misschien wel je winst de lucht in stijgen, of je ziet je klanten vrolijker de zaak verlaten. Hoe dan ook; het levert positieve voordelen op. Daarnaast hoef jij de trends niet zelf in de gaten te houden, dat hebben wij voor je gedaan. Het resultaat? Een toegankelijk overzicht met waar jij je voordeel mee kunt doen. Alsjeblieft!
Groen moet je doen
Groen moet je doen is een welbekende uitspraak die je vast wel meerdere keren voorbij hebt horen vliegen en dat is niet geheel zonder reden. Groen is namelijk hartstikke populair en vooral onder horecaklanten zien we die trend sterk toenemen. Ze hechten meer waarde aan natuurvriendelijke opties zoals papieren rietjes, zuinige apparatuur zoals een horeca koelkast met glazen deur die minder energie slurpt en voedsel dat op een duurzame wijze is geproduceerd. Hier kun je vooral makkelijk op inspelen door dingen te veranderen in je inkoopproces. Dat is goed en makkelijk te doen, zoek hier simpelweg even op op het internet.
Vermaak
Vermaak is ook heel belangrijk, ook in de horeca. Dit komt omdat men tegenwoordig op alle mogelijke plekken dopamine krijgt en zoekt. Even verveeld? Kijk dan op de telefoon. Daarom is het zo dat men tegenwoordig, naast het louter eten en met de tafelgenoot te converseren, meer zoekt. Er moet vermaak komen. Dit begint een beetje op Amerika te lijken. Kijk bijvoorbeeld eens naar andere manieren van vermaak die je kunt toevoegen aan je zaak. Een dine & movie periode in de week bijvoorbeeld. Of kijk eens naar live muziek die verzorgt wordt door een lokaal, opkomend bandje of aanstormende talenten. Lekker goedkoop, maatschappelijk verantwoord en het trekt klanten! Zo kun je nog vele andere mogelijkheden bedenken die wellicht de toename van je klanten kunnen stimuleren, je kunt hier eens op Googlen of gaan brainstormen met je personeel. Nieuwe inzichten opdoen is altijd handig, dat blijkt maar weer.